کسب و کارشبکه های اجتماعی

تغییر فونت اینستاگرام با ۴ ابزار کاربردی ( تغییر فونت فارسی اینستاگرام )

در برخی از صفحات اینستاگرام برای جذابیت بیشتر از فونت های متفاوتی استفاده می شود. تا مدت‌های طولانی اینستاگرام امکان تغییر فونت نداشت و همه پیج‌ها به شکل یکنواختی از فونت‌های تکراری استفاده می‌کردند.

اما اکنون امکان تغییر فونت اینستاگرام فراهم شده است و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود یا مخاطبانتان یا بر اساس اهدافی که در پیج خود دنبال می‌کنید، از این فونت‌ها استفاده کنید. جالب است بدانید که هر بخش از اینستاگرام از استوری گرفته تا بایو می‎تواند فونت متفاوتی داشته باشد.

پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه فونت اینستاگرام را تغییر دهید؟

چگونگی تغییر فونت اینستاگرام

روند تغییر فونت اینستاگرام بسیار ساده است. برای این کار کافی است از یک تولید کننده فونت اینستاگرام که به آن Font Generator می‌گویند استفاده کنید.

استفاده از یک تولید کننده فونت این امکان را به شما می‌دهد که قبل از این که فونتی را انتخاب و از آن استفاده کنید آن را از نظر تناسبی که می‌تواند با پیج شما و محتوای آن داشته باشد بسنجید. قدرت انتخاب در چنین نرم افزارهایی آنقدر بالاست که به راحتی می‌توانید هر نوع فونتی که دوست دارید را انتخاب کنید.

Font generator ها ابزارهای آنلاینی هستند که می‌توانید مانند سایت وارد آن شوید، متن مورد نظر خود را در آن‌ها بنویسید و فونت دلخواه را روی آن امتحان کنید، سپس متن را با فونت منتخب از آن کپی کرده و در هر بخشی اعم از بایو، استوری یا کپشن کپی کنید. در ادامه این مقاله از تحریریه‌ی ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات سرور مجازی ابری ) سایت های مختلف را برای انتخاب فونت پیج اینستاگرام معرفی خواهیم کرد.

نحوه تغییر فونت استوری

  • برای تغییر فونت در استوری اینستاگرام می توانید از برنامه Fontgram استفاده کنید. روش کار به این صورت است که باید ابتدا این برنامه را نصب کنید. سپس متن موردنظر خود را بنویسید و از بخش فونت، فونت نوشته خود را تغییر دهید. پس از انجام کار گزینه ذخیره را بزنید سپس به استوری خود رفته و از بخش اضافه کردن استیکر جدید متنی که ذخیره کرده اید را جایگذاری نمایید.

 

  • روش دیگر برای افزودن فونت به استوری استفاده از برنامه StoryFont می‌باشد البته این برنامه تغییر فونت برای اینستاگرام مناسب برای سیستم عامل ios می‌باشد. روش کار با آن نیز درست مثل روش کار با مورد اول می باشد لازم است تا برنامه را اجرا کنید و متن مورد نظر خود را بنویسید به صورت متن آن را ذخیره نمایید و بر روی استوری خود ان را فراخوانی کنید.

 

  • یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی برای تغییر فونت اینستاگرام استفاده از برنامه Matnnegar می باشد که برای کاربران اندروید بسیار مناسب است.

 
 

 سایت تغییر فونت اینستاگرام انلاین

برای تغییر فونت در اینستاگرام آنلاین می‌توانید از یکی از ۴ ابزار زیر استفاده کنید:

  • IGFonts.io

این یکی از ساده‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید برای انتخاب فونت مناسب و دلخواه از آن استفاده کنید. برای این کار کافی است متن مورد نظر خود را در این Font generator بنویسید. سپس هر فونتی را که می‌خواهید روی آن اعمال کنید و در نهایت از میان گزینه‌های موجود هر موردی را که مناسب برند یا محتوای پیج شماست انتخاب کنید.

نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام IGFonts.io

  • FontGet

این مورد نیز یکی دیگر از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین تغییر فونت کپشن اینستاگرام یا استوری و بیو است. متن خود را داخل باکس مربوطه بنوسید. سپس فونت دلخواه را انتخاب و روی آن اعمال کنید. یکی از مزیت‌های FontGet این است که می‌توانید متن خود را با ایموجی یا سایر المان‌های جذاب بصری تزئین کنید.

 

ابزار FontGet

  • MetaTags Font Generator

برای دیدن پیش نمایشی از شکل فونت مورد نظر خود در بایو می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. به طور کلی این ابزار مناسب تغییر فونت بیو اینستاگرام است و چون این بخش از اینستاگرام برای هویت برند شما اهمیت بسیاری دارد پس بهتر است قبل از نوشتن متن در بایو ابتدا فونت آن را با این ابزار انتخاب کنید، سپس آن را بنویسید.

نرم افزار MetaTags Font Generator

  •  Fonts.Social

ابزار Fonts.Social نیز امکان تغییر فونت اینستاگرام را به شما می‌دهد. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در متن خود از ایموجی و تصاویر Gif دیگری هم استفاده کنید.

برنامه های تغییر فونت در اینستاگرام

— برنامه inshot

 

اینشات یکی از برنامه کاربردی برای تولید محتوا در اینستاگرام است. با استفاده از این برنامه می توانید انواع پک های فونت را دانلود کرده و بر روی متون خود قرار دهید.

— برنامه canva

 

 

یکی از بهترین برنامه‌های تولید محتوا برای استوری استفاده از کانوا می‌باشد. این برنامه خوشبختانه از زبان فارسی نیز پیشتیبانی می کند و با استفاده از آن می‌توانید استوری های خود را بسیار جذاب کنید. این برنامه از فونت های مختلفی مانند ایران نستعلیق، لاله زار و ایران سانس پشتیبانی می‌کند.

— برنامه phonto

این برنامه یکی از برنامه‌های قدیمی در این رابطه می باشد. برای آنکه بتوانید فونت های مورد نظر خود را در این برنامه وارد کنید لازم است که با پسوند ttf یا otf آنها را بارگذاری نمایید.

 

نحوه تغییر فونت بیو اینستاگرام

در هنگام نوشتن بیو برای پیج کاری یکی از کارهایی که می توان باعث جذابیت آن شود تغییر فونت است. برای این کار لازم است ابتدا یکی از Font generator هایی که در بالا ذکر کردیم را روی سیستم خود نصب کنید. مثلاً تصور کنید می‌خواهید از MetaTags Font Generator استفاده کنید.

  • متن خود را در سمت چپ صفحه تایپ کنید.
  • وقتی لیست فونت‌ها ظاهر می‌شود یکی را انتخاب کنید.
  • متن را با فونت مورد نظر انتخاب و کپی کنید و به صفحه اینستاگرام بروید.
  • به بخش ویرایش بایو اینستاگرام بروید.
  • متن خود را در قسمت بایو اینستاگرام پیست کنید.

توجه داشته باشید که روش فوق تنها برای تغییر فونت انگلیسی برای بیو اینستاگرام است و برای نوشته‌های فارسی باید از ابزارهای دیگری استفاده کنید که در ادامه به شرح آن میپردازیم.

در ضمن پیشنهاد می شود مقاله نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام را نیز مطالعه کنید.

 

تغییر فونت فارسی اینستاگرام

برای این که بتوانیم فونت فارسی را در اینستاگرام تغییر دهیم باید ابتدا نرم افزاری را روی گوشی موبایل خود نصب کنیم که از فونت فارسی پشتیبانی می‌کند.

بهترین ابزارهای مخصوص گوشی موبایل دو مورد زیر است که می‌توانید برای تغییر فونت فارسی در اینستاگرام از آن‌ها استفاده کنید:

• Inshot
• Phonto

این دو ابزارهایی هستند که به سادگی می‌توانید برای تغییر فونت فارسی در اینستاگرام از آن‌ها استفاده کنید. البته این‌ها فقط برای تغییر فونت فارسی در کپشن یا استوری عمل می‌کنند. در مورد نحوه نوشتن کپشن در مقاله ی کپشن چیست در پست جداگانه توضیح داده ایم.

شیوه کارکردن با آن‌ها نیز بسیار ساده و درست مثل همان چیزی است که در بخش تغییر فونت اینستاگرام در بالا شرح داده شد. متن را در بخش مربوطه بنویسید، فونت دلخواه را روی آن اعمال کنید و در نهایت متن را از باکس کپی کرده و در هر جای دلخواهی پیست کنید.

تغییر فونت فارسی اینستاگرام

 

تغییر فونت فارسی در بیو اینستاگرام

قبل از این که روش تغییر فونت فارسی در بیو اینستاگرام را به شما آموزش دهیم باید این نکته را بدانید که امکان تغییر فونت بیو به فونت‌هایی مانند نستعلیق یا ایران سنس وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که کلمات را کمی بکشید، به آن نماد یا Symbol اضافه کنید یا از ایموجی‌ها برای جذاب‌تر کردن بیو استفاده کنید.

به هر حال برای این کار می‌توانید از ابزارهای آنلاین زیر استفاده کنید:

• CoolFont
• fontono

کار کردن با این ابزارها بسیار ساده است. کافی است آن‌ها را در گوگل سرچ کنید. سپس متن مورد نظر خود را در قسمت مربوط به آن بنویسید. فونت دلخواه را روی آن اعمال کرده و بعد متن را از این قسمت کپی و در بایو اینستاگرام خود پیست کنید.

آنچه در این مطلب مطالعه کردید راهنمایی بود برای تغییر فونت اینستاگرام. اگر در خصوص تغییر فونت فارسی در اینستاگرام پرسش یا ابهامی دارید یا نمی‌دانید چطور باید اقدام به تغییر فونت بیو اینستاگرام یا هر بخش دیگر آن کرد، پرسش‌های خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله هشتگ چیست در اینستاگرام را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا