کسب و کارشبکه های اجتماعی

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل-پیامک-ایمیل ( در صورت فراموش کردن رمز اینستا چه کنیم؟ )

دانستن نحوه تغییر یا بازیابی رمز اینستاگرام بخش مهمی از پیروی از روش‌های امنیتی خوب برای حساب شما است. به طور کلی ایده خوبی است که هر چند وقت یکبار همه گذرواژه‌ها را تغییر و در حالت ایده‌آل از برنامه‌های رمز عبور استفاده کنید. اینستاگرام نیز یکی از برنامه‌هایی است که بسیاری از اطلاعات شما در آن ذخیره می‌شود. به همین دلیل بالا بودن سطح امنیت داده‌ها در آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

با ما همراه باشید تا به شما در صورت فراموشی رمز اینستاگرام نحوه بازیابی پسورد را آموزش دهیم. در این مقاله همچنین به شما روش بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن را معرفی خواهیم کرد.

روش های مختلف بازیابی رمز اینستاگرام

به طور کلی  شما می‌توانید گذرواژه خود را از چندین طریق بازگردانی نمایید که در این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی بهترین خدمات خرید سرور مجازی vps )  مانند:

  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک
  • بازنشانی رمز اینستا از طریق ایمیل
  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیس‌بوک

تغییر دهید.  اگرچه این روش‌ها عالی هستند، اما گاهی اوقات ممکن است به تلفن همراه یا ایمیل خود دسترسی نداشته یا شماره خود را در اینستاگرام ثبت نکرده باشید. بنابراین در این شرایط باید راهی وجود داشته باشد که درصورت فراموش کردن رمز اینستاگرام بتوانید بدون ایمیل یا شماره این کار را انجام دهید. اگر مشکل ورود به اکانت ایسنتاگرام را دارید می توانید دلایل و راه حل مشکل ورود به اینستاگرام را در مقالات دیگر ما مطالعه نمایید.

نکاتی در مورد فراموش کردن رمز اینستاگرام

اینستاگرام به طور کلی IP شما را به عنوان دارنده حساب وارد شده در پایگاه داده‌تان ذخیره می‌کند. یا بر اساس این واقعیت که شخص ناشناس می‌خواهد به حساب اینستاگرام شما وارد شود، برای شما ایمیل می‌فرستد. ( اگر در مورد ایمیل اطلاعی ندارید مقاله پست الکترونیکی چیست را بخوانید) در این پیام مکان و آدرس IP شخص نیز مشخص می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تغییر رمز اینستاگرام خود، ابتدا برای امنیت بیشتر حسابتان، ورود دو مرحله ای به این شبکه اجتماعی را از طریق روش زیر فعال کنید. برای این کار ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید و روی نماد نمایه خود ضربه بزنید. بعد از انتخاب سه خط افقی در گوشه سمت راست یا چپ و بالا، گزینه تنظیمات را از بخش پایین سمت راست یا چپ انتخاب کنید.

در اینجا روی گزینه Security کلیک و در نهایت Two Factor Authentication را انتخاب کنید و  تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال نمایید. سپس مراحلی را که اینستاگرام توضیح داده به منظور افزایش امنیت حساب خود دنبال کنید . با این کار اگر کسی رمز عبور اینستاگرام شما را دارد نمی‌تواند مستقیماً وارد حساب شما شده و گذرواژه شما را تغییر دهد.

 

بازیابی گذرواژه اینستاگرام

بازیابی رمز اینستاگرام بهتر است از طریق خود برنامه انجام گیرد. زیرا محیط برنامه امن‌ترین مکان برای تغییر رمز اینستاگرام است. برای این کار کافیست برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و بر روی نمایه ضربه بزنید. این نمایه در گوشه سمت راست و پایین صفحه قرار دارد. البته در اینستاگرام فارسی نمایه در گوشه سمت چپ قرار دارد.

 

مراحل ریست پسورد اینستاگرام

 

در مرحله بعدی در صورتی که چندین حساب اینستاگرام دارید، با ضربه بر روی پیکان کنار نام کاربری‌تان حساب مورد نظر را انتخاب کنید. سپس بر روی سه خط افقی در گوشه سمت راست و بالا یا گوشه سمت چپ در اینستا فارسی ضربه بزنید. در پنجره باز شده گزینه تنظیمات (Setting) در قسمت پایین سمت راست یا چپ را انتخاب کنید.

با انتخاب Setting پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که از بین گزینه‌های موجود در منو Security را پیدا و انتخاب کنید. در صفحه باز شده اولین گزینه موجود در لیست، Password را انتخاب کنید.

 

 

مراحل بازیابی پسورد اینستاگرام

بعد از انتخاب Password پنجره‌ای دارای سه فیلد برای شما باز می‌شود. در فیلد اول باید گذرواژه قبلی خود را وارد کنید. سپس در فیلد بعدی رمز جدید و در نهایت تکرار رمز جدید را جایگذاری کنید. بعد از پر کردن فیلدها کافیست بر روی علامت تیک در بالای صفحه سمت راست یا چپ ضربه بزنید. اگر از برنامه‌های مدیریتی گذرواژه استفاده می‌کنید. حتماً رمز جدید را به آن اضافه کنید.

 

وارد کردن رمز جدید اینستاگرام

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

در ادامه روش قبل برای لینک بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک، در صورتی که فراموشی رمز اینستاگرام لینکی در همین صفحه قرار داده شده که می‌توانید بر روی آن کلیک کنید. با انتخاب این لینک پیامکی به شماره تلفن یا ایمیلی که حسابتان را با آن ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این پیام حاوی لینکی است که می‌توانید از طریق آن به بازیابی رمز اینستاگرام با شماره موبایل یا ایمیل اقدام کنید.

دریافت رمز اینستاگرام با پیام

لینکی که برای شما ارسال می‌شود را می‌توانید از طریق مرورگر یا خود برنامه باز کنید. بعد از ضربه زدن بر روی لینک به سایت بازیابی رمز اینستاگرام هدایت می‌شوید که می‌توانید در آن رمز عبور خود را بازیابی کنید. در صورتی که این لینک را با برنامه باز کردید، در صفحه مورد نظر رمز عبور جدید را دو بار وارد کرده و بر روی علامت تیک در بالای صفحه سمت راست یا چپ ضربه بزنید. اما اگر از طریق مرورگر این لینک را باز کردید بعد از جایگذاری رمز جدید در فیلدها بر روی گزینه Rsest Password کلیک کنید.

تغییر رمز اینتاگرام با لینک sms

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق امکانات خود برنامه ساده‌ترین، راحت‌ترین و امن‌ترین راه است که می‌توانید مراحل بازنشانی را از طریق خود برنامه یا مرورگر سیستم انجام دهید.

بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق دسکتاپ

بازگردانی رمز اینستا از طریق دسکتاپ نیز مشابه حالت قبل است. شما می‌توانید در صورتی که به تلفن همراهتان به هر دلیل دسترسی نداشتید، تمامی مراحل را برای ریست پسورد اینستاگرام با شماره تلفن یا ایمیل از طریق دسکتاپ نیز انجام دهید. برای این منظور می‌توانید به سایت اینستا به آدرس www.instagram.com رفته و وارد حساب کاربری خود شوید. در صورت فراموشی رمز اینستاگرام بر روی پیوند موجود در زیر Log In کلیک کنید.

با انتخاب گزینه فراموشی رمز به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که از شما شماره تلفن یا ایمیلی را که با آن حساب کاربری خود را ثبت کرده‌اید می‌خواهد.

بازیابی رمز اینستاگرام در دسکتاپ

بعد از وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل برای شما پیامی حاوی لینک تغییر رمز ارسال می‌شود. بعد از باز کردن لینک می‌توانید به راحتی رمز عبور خود را بازیابی کنید. این روش راحت‌ترین و ساده‌ترین روش بازیابی رمز اینستاگرام با شماره تلفن یا ایمیل است.

اما در صورت فراموش نشدن رمز، بعد از ورود به حساب کاربری بر روی نمایه در گوشه سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید و از منو گزینه Setting را انتخاب کنید.

سپس در پنجره باز شده گزینه Change Password را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بعد از وارد کردن رمز فعلی و رمز جدید بر روی گزینه Change Password کلیک کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام با دسکتاپ

بعد از انجام تمامی مراحل فوق رمز عبور حساب شما در اینستاگرام به راحتی تغییر می‌کند. برای این روش حتماً باید به شماره تلفن یا ایمیلی که با آن حسابتان را ثبت کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. اما در صورت عدم دسترسی به ایمیل و شماره تلفن چگونه می‌توان رمز عبور را بازیابی کرد؟ در ادامه به معرفی روشی برای بازیابی رمز اینستا بدون ایمیل و شماره تلفن می‌پردازیم. پیشنهاد می شود مقاله ما در مورد بازگردانی پیج دیسیبل شده در اینستاگرام را بخوانید.

 

 

بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن

برای اینکه بتوانید رمز عبور اینستاگرام خود را بدون ایمیل و فیس‌بوک بازنشانی کنید، ابتدا وارد برنامه اینستاگرام و صفحه ورود شوید. سپس گزینه Help me sign in را انتخاب کنید. سپس از شما شماره تلفن مربوط به صفحه اینستاگرام خواسته می شود و در صورت وارد کردن آن، پیوند ورود به اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود. در صورتی که به شماره تلفن نیز دسترسی نداشتید بعد از انتخاب Help me sign in و وارد کردن نام کاربری خود بر روی گزینه Need more help? ضربه بزنید. در صفحه بعدی گزینه I cant access this email or phone number را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه من رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام بر روی Next ضربه بزنید. با انجام این مراحل اینستاگرام از شما درباره اطلاعاتی که در حساب کاربری‌تان است، سؤالاتی می‌پرسد که بعد از تأیید اینستاگرام شما بازنشانی خواهد شد و می‌توانید رمز جدید خود را وارد کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام با فیسبوک

نکته بسیار مهم در اینجا این است که شما باید سیم کارت خود را روی گوشی که از طریق آن قبلاً وارد صفحه اینستاگرام شده‌اید، وصل کنید. سپس وارد برنامه شده و بر روی Help me sign in  ضربه بزنید. در غیر این صورت اگر چند بار روی پیوند بازنشانی رمز اینستاگرام کلیک کنید، پیام برای شما ارسال می‌شود ولی نمی‌توانید لینک را باز کنید.

اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده تا بتوانند بدون دسترسی به ایمیل، شماراه تلفن و حتی حساب فیس‌بوک رمز خود را بازنشانی کنند.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیس‌بوک

هنگامی که یک حساب اینستاگرام ایجاد کردید، می‌توانید با استفاده از برنامه مربوطه وارد سایت شبکه اجتماعی در دستگاه iOS یا Android خود شوید. یا می‌توانید از هر رایانه‌ای برای ورود به حسابتان استفاده کنید. اگر قصد ورود به سیستم را دارید اما گذرواژه خود را فراموش کرده‌اید همچنین به شماره تلفن و ایمیل‌تان دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از حساب فیس‌بوک خود رمز عبورتان را بازنشانی کنید. شرط لازم برای انجام این کار نیز آن است که حساب اینستاگرام خود را به فیس‌بوک متصل کرده باشید. با این کار می‌توانید به آدرس ایمیل ذکر شده در حساب اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید.

 

برای این کار اینستاگرام را راه‌اندازی کنید و گزینه ورود با استفاده از فیس‌بوک را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه وارد حساب فیس‌بوک خود شده و روی گزینه بازنشانی کلیک کنید. سپس با وارد کردن رمز جدید و انتخاب گزینه “انجام شد” می‌توانید با نام کاربری و رمز جدید وارد حساب اینستاگرام خود شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام با فیسبوک

به خاطر داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی بزرگ عموماً نمی‌خواهند کاربران خود را از دست بدهند. بنابراین راه‌های زیادی برای ورود مجدد وجود دارد. اینستاگرام یکی از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی تحت فیس‌بوک است که از نظر امنیتی نیز در سطح بالایی قرار دارد. اگر یک روز رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش کردید و قصد تغییر آن را داشتید، بهترین روش استفاده از امکانات خود برنامه است.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل

اگر با استفاده از مرور گر کروم در ویندوز یا گوشی هماره وارد اکانت اینستارگرام خود شده باشید می توانید به راحتی با استفاده از ذخیره رمز خودکار گوگل رمز عبور خود بدون نیاز به ریست پسورد اینستاگرام آن را بدست آورید. برای اینکار وارد تنظیمات مرورگر خود شوید

از قسمت password سایت اینستاگرام را پیدا کنید. در قسمت رو به روی ادرس سایت اینستاگرام می توانید رمز عبور و نام کاربری خود را ببینید.

 

‫۷ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا