عمومی

نرم افزار Apple mail چیست و هر آنچه بایستی در مورد آن بدانید

نرم افزار Mail ( که همچنین با نام های Mail.app یا نرم افزار Apple mail نیز شناخته می شود) یک برنامه مدیریتی ایمیل در سیستم عامل Mac OSX شرکت اپل می باشد.این نرم افزار در ابتدا توسط کمپانی NeXT و با نام NeXTMail تولید شده بود که در سیستم عامل NeXTSTEP همین شرکت ارایه گشت، سپس بعد از اینکه Apple، امتیاز کمپانی NeXT را به طور کامل خریداری نمود، از این نرم افزار نیز به عنوان نرم افزار اصلی مدیریت ایمیل خود استفاده کرد.

این نرم افزار از پروتکل SMTP ، پروتکل POP3  و پروتکل IMAP استفاده نموده و از سرویس های میل Yahoo Mail, AOL Mail, Gmail, MobileMe و Exchange از طریق IMAP پشتیبانی می کند. همچنین سیستم عامل iOS این شرکت، شامل نسخه مخصوص موبایلی نیز می باشد که از نرم افزار Apple Mail  با قابلیت همسان سازی ActiveSync نیز پشتیبانی می نماید.

ایمیل نرم افزار Apple Mail

تاریخچه نرم افزار Apple mail چیست؟

همانطور که اشاره شد، این نرم افزار اولین بار به عنوان نرم افزار مدیریت ایمیل سیستم عامل NeXTStep  با نام NeXTMail منتشر گردید. NeXTMail در ابتدا از قابلیت های ویژه ای مانند امکان قراردادن متون کامل با فرمت های مختلف و همچنین اضافه نمودن تصاویر و حتی فایل های صوتی پشتیبانی می نمود. این نرم افزار همچنین اجازه استفاده از  ایمیل های نوع MIME نیز همراه متن را به کاربر اعطا می نمود. با تنظیمات پیش فرض در نسخه اولیه NeXTMail، زمانی که کاربر برای اولین بار میل باکس خود را باز می کرد، صدای ضبط شده استیو جابز را که مبنی بر خوشامدگویی به کاربر بود، می شنید.

[irp posts=”۶۸۰۳″ name=”معرفی فرمت فایل های مختلف از طریق ماژول MIME Type در IIS 7.5″]

بعد از تملک شرکت NeXT توسط شرکت اپل و آغاز عملیات سازگار ساختن آن نرم افزار با سیستم عامل Mac OS,X، تغییرات مختلفی بر روی آن انجام گرفت. در نسخه آزمایشی OS X که با نام رمزی Rhapsody و بسیاری از نسخه های آزمایشی دیگر این کمپانی، نرم افزار میل مربوطه با نام MailViewer شناخته می شد، اما با سومین نسخه انتشار شده Mac OSX نام نرم افزار به Mail تغییر کرد.

تاریخچه اپل میل

نسخه ۱ – نرم افزار Apple mail

این نسخه در تمامی سیستم عامل های Mac OS X تا نسخه Mac OS X v10.3 پشتیبانی می شد. این نرم افزار امکان یکسان سازی و یکپارچگی با برخی از سایر نرم افزارهای اپل مانند Address Book، iChat، و iCal را فراهم می نمود. همچنین برخی از امکانات ویژه نیز مانند اضافه نمودن قوانین در میل باکس ها، فیلترکردن هرزنامه ها و قابلیت مدیریت چندین اکانت به طور همزمان در آخرین نسخه های این نرم افزار اضافه شد.

نسخه ۲ – نرم افزار Apple mail

این نسخه از نرم افزار با نسخه ۱۰.۴ Tiger سیستم عامل Mac OS X در ۲۹ آوریل سال ۲۰۰۵ منتشر گردید که شامل فرمت اختصاصی Single Message-per-file (با پسوند فایل های .emlx) برای فراهم نمودن امکان indexing نرم افزار Spotlight می باشد.

برخی از امکانات ویژه و جدید نسخه ۲ نرم افزار Apple Mail عبارتند از :

  • میل باکس های هوشمند که با استفاده از فناوری Spotlight ایمیل ها را در فولدرها لیست می نمایند.
  • قابلیت علامت گذاری ایمیل ها بر اساس اولویت های پایین، متوسط و بالا و استفاده از این اولویت ها در لیست نمودن آن ها در میل باکس هوشمند.
  • ابزارهایی برای تغییر اندازه تصاویر قبل از ارسال (برای اجتناب از ارسال ضمیمه های بسیار حجیم)
  • قابلیت مشاهده تصاویر موجود در ایمیل با نمایش اسلایدی
  • نظارت والدین برای محدودکردن آدرس هایی که می توانند به فرزندانشان ایمیل ارسال کنند.
  • امکان نوشتن ایمیل با کدهای HTML

نسخه نرم افزار Apple mail

نسخه ۳ – نرم افزار Apple mail

نرم افزار Apple Mail 3 با نسخه ۱۰.۵ Leopard سیستم عامل Mac OS X  منتشر گردید که شامل ابزارهای تحریری شخی بود که تحت قالب HTML عمل می کردند. نسخه ۳ این نرم افزار قابلیت هایی مانند امکان نوشتن یادداشت (Note) واضافه نمودن لیست های یادآوری برای انجام کارهای مختلف (To-Do List) را به کاربران ارایه می دهند که امکان همساز سازی (Sync) با نرم افزارهای دیگری مانند iCal  و RSS reader را نیز دارا هستند. Apple Mail  نسخه ۳ همچنین از پروتکل IMAP IDLE (تنها برای پوشه inbox) نیز پشتیبانی می نماید.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه iIMAP مقاله ما با موضوع IMAP چیست را مطالعه نمایید.

نسخه ۴ – نرم افزار Apple mail

این نسخه به همراه سیستم عامل Mac OS X v10.6 Snow Leopard ارایه شد ازMicrosoft Exchange Server 2007  پشتیبانی می نمود. به واسطه این قابلیت، نرم افزارهای iCal و Address Book قادر شدند از Exchange پشتیبانی کنند.

 نسخه ۵ – نرم افزار Apple mail

نرم افزار Apple Mail 5 به همراه نسخه ۱۰.۷ Lion سیستم عامل Mac OS X منتشر شد. طراحی این نرم افزار در نسخه ۵ به طور کلی تغییر کرده و به صورت تمام صفحه (Full-Screen) و سازگار با دستگاهای iPad در آمد. نرم افزار مذکور دارای موتور جستجوی قوی تر و پشتیبانی از Microsoft Exchange Server 2010  و همچنین IMAP سرویس Yahoo Mail!  می باشد. Apple Mail 5  قادر است تا تمامی ایمیل های مربوط به یک مکاتبه یکسان را دسته بندی کرده و در یک پنجره مانند سرویس Mail سیستم عامل iOS 4 نمایش دهد.  در این نسخه تابع Bounce که ایمیل های ناخواسته ای را به فرستنده آن مجددا ارسال می کرد، غیر فعال شده است.

install lion

سوالات متداول

نرم افزار Mail ( که همچنین با نام های Mail.app یا نرم افزار Apple mail نیز شناخته می شود) یک برنامه مدیریتی ایمیل در سیستم عامل Mac OSX شرکت اپل می باشد.این نرم افزار در ابتدا توسط کمپانی NeXT و با نام NeXTMail تولید شده بود که در سیستم عامل NeXTSTEP همین شرکت ارایه گشت، سپس بعد از اینکه Apple، امتیاز کمپانی NeXT را به طور کامل خریداری نمود، از این نرم افزار نیز به عنوان نرم افزار اصلی مدیریت ایمیل خود استفاده کرد.
۱-میل باکس های هوشمند که با استفاده از فناوری Spotlight ایمیل ها را در فولدرها لیست می نمایند. ۲-قابلیت علامت گذاری ایمیل ها بر اساس اولویت های پایین، متوسط و بالا و استفاده از این اولویت ها در لیست نمودن آن ها در میل باکس هوشمند. ۳-ابزارهایی برای تغییر اندازه تصاویر قبل از ارسال (برای اجتناب از ارسال ضمیمه های بسیار حجیم) ۴-قابلیت مشاهده تصاویر موجود در ایمیل با نمایش اسلایدی ۵-نظارت والدین برای محدودکردن آدرس هایی که می توانند به فرزندانشان ایمیل ارسال کنند. ۶-امکان نوشتن ایمیل با کدهای HTML

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا