عمومیشبکه

هوش مصنوعی dall e ( همه چیز در مورد هوش مصنوعی dall·e 2 و نحوه استفاده )

امروزه هوش مصنوعی توانسته است تا در حوزه‌های مختلفی به کمک انسان‌ها بیاید و پیش‌بینی می‌شود تا در آینده، انسان در تمامی مسائل زندگی‌اش از هوش مصنوعی کمک بگیرد. جالب است بدانید که امروزه می‌توانید از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلفی مانند تولید محتوای متنی، طراحی و تبدیل متن به تصویر استفاده کنید.

هوش مصنوعی DALL-E 2 یکی بهترین ابزارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن، متن‌ خود را به تصویر بکشید و می‌توانید از این موضوع در طراحی‌ها و مواردی که به عکس مربوط می‌شوند، استفاده کنید. در این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده بهترین سرویس‌های سرور مجازی ابری ) به بررسی هوش مصنوعی دال‌ای ۲ و نحوه استفاده بهینه از آن می‌پردازیم.

هوش مصنوعی DALL-E 2 چیست؟

همانطور که گفته شد، هوش مصنوعی DALL-E 2 یکی از بهترین ابزارها برای تبدیل متن به عکس است و شما می‌توانید متن یا دستوری را به آن داده و تصاویری بر اساس آن متن تحویل بگیرید. توجه داشته باشید که DALL-E 2 اولین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ( برای دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوال هوش مصنوعی چیست مقالات دیگر ما را بخوانید ) نیست که توان تبدیل عکس به متن را دارد و امروزه می‌توانید ابزارهای زیادی را مشاهده کنید که این کار را برای شما انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است که هوش مصنوعی DALL-E 2 در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت تحقیقاتی OpenAI هوش مصنوعی را توسعه داد و از آن رونمایی کرد که در مقاله openai چیست بیشتر در مورد سرویس های این شرکت صحبت کرده ایم. جالب است بدانید که هم‌اکنون معروف‌ترین محصول این شرکت تحقیقاتی، ChatGPT است که یک ابزار چت مبتنی با هوش مصنوعی است و می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند تولید محتوا، کدنویسی، تحقیق و غیره به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که هوش مصنوعی DALL-E 2 در نسخه اول، کمی ضعیف بود و دقت پایینی داشت و به همین دلیل، در آوریل ۲۰۲۲ نسخه جدید آن منتشر شد که از دقت، خلاقیت و سرعت بالاتری برخوردار بود. توجه داشته باشید که نسخه جدید و کنونی این سیستم، قادر است تا تمامی عناصر، موجودات و اشیا را در متن ما تشخیص دهد و ارتباط میان آن‌ها را برقرار کند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی DALL-E 2

همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره شد، کار اصلی هوش مصنوعی DALL-E 2 تبدیل متن به عکس است و امروزه در تولید محتوا با هوش مصنوعی بسیار کاربردی می باشد. توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی بر همین اساس قابلیت‌های مختلفی را به شما ارائه می‎کند. در بخش زیر، به برخی از اصلی‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی دال ای اشاره شده است.

شما می‌توانید با هوش مصنوعی DALL-E 2، تصاویر خود را از زوایا و جهت‌های مختلف دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر شما تصویر یک ماشین قرمز را بخواهید، هوش مصنوعی دال ای از چپ، راست و زوایا و شکل‌های مختلف، این تصویر را به شما ارائه می‌کند.

با استفاده از هوش مصنوعی DALL-E 2، می‌توانید تصاویری که دریافت کرده‌اید را در همان ابزار روتوش و ویرایش کنید.

هوش مصنوعی دال ای چند تصویر مختلف برای هر متن یا دستوری که شما به آن بدهید، می‌سازد و به همین دلیل، احتمال زیادی دارد تا در اولین دستور خود به این ابزار، تصویر دلخواه خود را دریافت کنید.

شما می‌توانید علاوه بر متن، ورودی تصویر را نیز به این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی بدهید و از آن بخواهید که نسخه‌های مختلفی از این تصویر را برای شما طراحی کند.

 

بیشتر بخوانید: دیسکاور گوگل

چگونه از dall e استفاده کنیم؟

استفاده از ابزار هوش مصنوعی DALL-E 2 بسیار ساده است و شما می‌توانید به این ابزار در زمان کوتاهی دسترسی داشته باشید. استفاده از این هوش مصنوعی مانند استفاده از chatgpt بسیار ساده است ( نحوه استفاده از chatgpt در ایران ) برای استفاده از هوش مصنوعی دال ای ابتدا نیاز دارید تا به سایت openAI وارد شده و گزینه try dall e را انتخاب کنید

سپس از شما برای ثبت نام ایمیل و شماره همراه درخواست می کند. توجه داشته باشید که شما برای ثبت نام در این سایت نیاز دارید تا با شماره تلفن این کار را انجام دهید و متاسفانه این سایت از شماره تلفنی ایرانی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین شما نمی‌‌‌توانید با آی‌پی ایران در این سایت ثبت نام کنید و نیاز دارید تا ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید و با یک شماره مجازی ( شماره مجازی چیست ) در سایت ثبت نام کنید.

حتما دقت کنید که هیچوقت با آی‌پی ایران در این سایت وارد نشوید؛ زیرا ایران توسط این سایت تحریم شده است و به محض اینکه سایت متوجه شود که شما ایرانی هستید، اجازه دسترسی را از شما می‌گیرد.

در مرحله دوم و پس از ثبت نام شما در سایت OpenAI، به پنجره DALL-E 2 چیست در این سایت مراجعه کنید و پس از آن به این ابزار وارد شوید. جالب است بدانید که شما می‌توانید در ماه ۵۰ عکس به‌صورت رایگان از این ابزار دریافت کنید و اگر تقاضای عکس‌های بیشتری داشته باشید، می‌توانید با ماهیانه ۱۵ دلار، ۱۱۵ عکس را از این ابزار به‌صورت ماهانه دریافت کنید.

هنگامی که شما وارد صفحه اصلی این ابزار می‌شوید، با امکانات مختلفی آشنا می‌شوید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. موارد زیر شامل برخی از این امکانات هستند:

باکسی وجود دارد که می‌توانید در آن حداقل ۴۰۰ کلمه را برای شرح تصویر خود وارد کنید و با انتخاب گزینه Generate، تصاویر خود را تحویل بگیرید.
یک گزینه Surprise me در این ابزار وجود دارد که اگر آن را انتخاب کنید، این ابزار برای شما به‌صورت خودکار و بر اساس سلیقه شما، تصاویری را طراحی می‌کند.

همانطور که گفته شد، شما می‌توانید ورودی تصویری هم به این ابزار بدهید و به همین دلیل، یک گزینه با عنوان Upload file وجود دارد که می‌توانید تصاویری را در این ابزار بارگزاری کرده و بر اساس دستوری که به آن می‌دهید، تصاویر دلخواه‌تان را تحویل بگیرید.

کاربردهای هوش مصنوعی دال ای

با توجه به کاربردی که این نوع هوشمصنوعی در خل تصاویر دارد از آن می توان برای تولید محتوای فضاهای مجازی، تولید محتوای وب سایت ها، طراحی بنرهای سایت و بنرهای تبلیغاتی، ایده یابی برای طراحی لباس و صنعت مد قابل استفاده می باشد.

با توجه به آن که تصاویر خلق شده توسط هوش مصنوعی دال ای از جذابیت بصری فوق العاده ای برخوردار می باشند به راحتی می توان از انها در امور برای جذب مشتریان مختلف بهره برد.

نکاتی مهم درباره استفاده از هوش مصنوعی Dall-E 2

شاید برخی افراد اینگونه تصور کنند که به محض دسترسی به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانند بهترین خروجی‌ها را از آن بگیرند؛ اما موضوع به همین سادگی نیست و شما باید برای صحبت بهینه با هوش مصنوعی، برخی از نکات را رعایت کنید. به عبارت دیگر، شما برای گرفتن بهترین خروجی‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی، نیاز دارید تا مجموعه‌ای از مهارت‌ها را بدانید که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی gpt-4

 

— دستورات را کوتاه کنید

باید گفت که سایت های ساخت عکس با هوش مصنوعی، مانند انسان توان بالای تجزیه و تحلیل را ندارد اگر شما توضیحات زیادی را به آن بدهید، ممکن است گیج شود و نتواند خروجی خوبی به شما تحویل دهد. به همین دلیل، بهتر است تا جزئیات اضافه را از دستورات خود به هوش مصنوعی حذف کنید و حدالامکان توضیحات خود را کوتاه و مفید نگه دارید.

— به آثار هنری اشاره کنید

باید گفت که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن، بسیاری از آثار هنری، عکس‌ها و نقاشی‌های معروف را بررسی و پردازش کرده‌اند و این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که این ابزارها را خلاق نگه می‌دارد.

به همین دلیل، می‌توانید برای اینکه خروجی بهتری از این ابزارها بگیرید، در کنار دستورات خود به برخی از آثار هنری معروف اشاره کنید. همچنین جالب است بدانید که با ذکر نام یک هنرمند به هوش مصنوعی Dall-E 2، تصاویری مطابق با سبک آن هنرمند دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله با بررسی ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی Dall-E 2 و نحوه استفاده از آن همراه شما بودیم. لازم به ذکر است که امروزه تعداد ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حال افزایش است و مشاهده می‌شود که در تمامی حوزه‌ها از این ابزارها استفاده می‌شود.

حتی برخی از شرکت‌ها در آگهی‌های استخدامی‌شان، آشنایی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را درخواست می‌کند و این موضوع نشان از اهمیت این نوع ابزارها دارد. به همین دلیل، بهتر است تا در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و کاربردی را پیدا کرده و از آن‌ها برای تسهیل فعالیت‌های خود استفاده می کنند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا