شبکه های اجتماعی

برنامه تیک تاک چیست و چه کاربردی دارد؟ ( چگونه وارد تیک تاک شویم؟ )

حتماً در وب گردی‌های خود بارها با ویدئوهایی روبه رو شده‌اید که در آن یک نوجوان موهای خود را با یک مدل عجیب و بامزه درست کرده است، لباس‌های نئونی پوشیده و در حالی که حرکات موزون انجام می‌دهد با یک آهنگ معروف هم لب‌خوانی می‌کند. این‌ها کلیپ‌های چند ثانیه‌ای سرگرم کننده‌ای هستند که روزانه با چندین نوع از آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود برخورد می‌کنیم.

ویدیوهایی که حاصل خلاقیت تولید کننده و استفاده از اپلیکیشنی به اسم تیک تاک هستند. برای اینکه بدانید تیک تاک چیست؟ چگونه تیک تاک را نصب کنیم؟ و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟ این مطلب از ایران هاست ( معتبرترین مرجع خرید سرور ابری ) را بخوانید تا در خصوص این اپلیکیشن جذاب و نوجوان پسند اطلاعات خوبی به دست آورید.

برنامه تیک تاک چیست؟

tik tok مانند یوتیوب ( یوتیوب چیست )  سوشال مدیایی است که از آن برای تولید ویدئو و به اشتراک گذاری آن‌ استفاده می‌شود و تیک تاک در حال حاضر یک میلیارد کاربر فعال دارد که به طور میانگین روزی ۱ ساعت از وقت خود را در آن صرف می‌کنند. بیشتر ویدئوهایی که در این اپلیکیشن تولید می‌شوند برپایه موزیک هستند. سازندگان کلیپ‌های تیک تاک علاقه خاصی به انجام حرکات موزون، لب زدن با آهنگ‌های مشهور(lip-syncing)، اجرای فیلترهای صوتی روی فیلم‌ها و کارهایی شبیه به این دارند.

البته این همه کاری که در تیک تاک انجام می‌شود نیست. مانند سوشال مدیای دیگر شما می‌توانید در این فضا محتوای با کیفیتی که با هدفی به جز سرگرمی تهیه شده است، استفاده کنید. مثل ویدیوهای بسیار کوتاه آموزشی که موضوعی را خیلی سریع اما اصولی به مخاطب یاد می‌دهند. البته در واقع تیک تاک نسخه توسعه یافته از اپلیکیشن دیگری به نام Musical.ly است که اساساً با هدف سرگرمی و تولید ویدیو بر پایه موزیک طراحی شده بود.

البته با پیشرفت‌های چشم‌گیری که اینستاگرام در سالهای اخیر کرده است و روی کار آمدن امکاناتی نظیر ریلز اینستاگرام، از محبوبیت تیک تاک کمی کاسته شد. اما همین اپلیکشن بود که در سال ۲۰۱۸ میلادی رکورد نصب را در ایالات متحده از آن خود کرد وتا مدت‌ها محبوبیت خود را حفظ کرد.

برنامه تیک تاک

دانلود و نصب تیک تاک

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که چگونه تیک تاک نصب کنیم؟ برای اینکه بدانید چگونه تیک تاک را دانلود کنیم. با ما همراه باشید. نصب برنامه تیک تاک برای شما عزیزان در قسمت زیر به صورت مرحله به مرحله آورده شده است.

کافی است تا مراحل زیر را ترتیب انجام دهید:

  • اینترنت خود را متصل کرده و Play Store را باز کنید.
  • در سرچ Play Store‌ خود واژه TikTok‌ را سرچ کنید.
  • در اینجا کلیه پیشنهادات پلی استور را در خصوص برنامه تیک تاک مشاهده خواهید کرد.
  • Tiktok اصلی که در ردیف اول وجود دارد را انتخاب کنید و دکمه Install را بزنید.
  • از آن جایی که این اپلیکیشن برای ایران تحریم است باید حتما از فیلتر شکن برای ورود به برنامه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

 

نحوه ساخت اکانت تیک تاک

حال که در خصوص نصب تیک تاک صحبت کردیم، می خواهیم بدانیم که چگونه وارد تیک تاک شویم؟ نصب برنامه تیک تاک تنها بخشی از انجام کار است و بخش دیگر آن مربوط به ساخت اکانت تیک تاک به شمار می‌رود. ثبت نام در تیک تاک بخش مهمی از کار کردن با این اپلیکیشن به شمار می‌رود. نصب تیک تاک و ساخت اکانت معمولا به چند روش صورت می‌گیرد که در قسمت زیر مهمترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

دانلود و نصب تیک تاک

 

روش اول: آموزش ساخت اکانت تیک تاک با شماره موبایل

  • فیلترشکن خود را روشن کنید و با گوشی خود (سیستم عامل اندروید یا IOS) تیک تاک را باز کنید.
  • گزینه ای به نام Me را خواهید دید که پایین سمت راست قرار گرفته است. روی آن بزنید.
  • گزینه Sign Up را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، در پایین دو قسمت مشاهده می‌کنید: Already have an account و log in . چون برای اولین بار است که به تیک تاک وارد می‌شوید Log in را بزنید. در بالا گزینه Use Phone or Email را انتخاب کنید.
  • حال شماره خود را به همراه کد کشور یعنی ۹۸+ بزنید و با زدن ارسال کد منتظر کد پیامکی روی شماره خود باشید.
  • گذرواژه‌ای انتخاب کنید تا بتوانید به برنامه ورود پیدا کنید.
  • برای اینکه ورود شما به تیک تاک تائید شود باید OTP‌ دریافت کنید. این کد در مدت ۵۹ ثانیه به دست شما می‌رسد. آن را وارد کنید تا به تیک تاک وارد شوید.

نصب تبک تاک با شماره موبایل

روش دوم: ساخت اکانت در تیک تاک با نام کاربری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‎‌توانید در تیک تاک اکانت بسازید، مانند تمام شبکه های اجتماعی استفاده از نام کاربری است. برای این کار، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • برنامه تیک تاک را با استفاده از فیلترشکن باز کنید.
  • در پایین سمت راست Me را انتخاب کنید.
  • Sign Up را بزنید.
  • گزینه Log in را انتخاب کنید.
  • در اینجا عنوان Use phone/Email/Username‌ را بزنید.
  • نام کاربری و رمز عبور مورد نظر را نوشته و وارد شوید.

خرید هاست وردپرس

روش سوم: با اکانت فیسبوک چگونه تیک تاک را نصب کنیم؟

برای اینکه با استفاده از اکانت فیسبوک خود بتوانید در تیک تاک اکانت بسازید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه تیک تاک را با استفاده از فیلترشکن باز کنید.
  • در پاییت سمت راست گزینه Me را بزنید.
  • Sign Up‌ را انتخاب کنید و سپس Log in را بزنید.
  • در اینجا باید برخلاف روش‌های قبلی Already have an account را انتخاب کرده و Continue with Facebook‌ را بزنید.
  • در اینجا شما وارد صفحه فیسبوک خود می‌شوید. اطلاعات فیسبوک را زده و وارد شوید.
  • شما موفق خواهید شد که با استفاده از اطلاعات فیسبوک خود به تیک تاک وارد شوید.

نصب تیک تاک با فیسبوک

البته این مراحل برای افرادی کاربرد دارد که بتوانند به کمک VPN از سد فیلترینگ فیس بوک بگذرند. آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد شیوه نصب تیک تاک برای ایرانی‌هایی است که به VPN دسترسی ندارند اما تمایل دارند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

 

۲ روش نصب تیک تاک در ایران

 

۱- با خارج کردن سیم کارت

یکی از مشکلات کار کردن با تیک تاک در ایران این است که علاوه بر این که دسترسی به این اپلیکیشن در خود ایران فیلتر شده است، خود این اپلیکیشن نیز دسترسی ایرانی‌ها را محدود کرده است. بنابراین برای نصب و استفاده از این اپلیکیشن باید ترفند خاصی را به کار بگیرید.

تا زمانی که سیم کارت شما در گوشی تلفن همراهتان است کشوری که در آن زندگی می‌کنید توسط سرورهای اپلیکیشن شناخته می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید تیک تاک نصب کنید باید:

۱- گوشی خود را خاموش کنید و سیم کارتتان را از آن خارج کنید.
۲- گوشی خود را روشن کنید و به یک اینترنت WIFI متصل شوید.
۳- فیلتر شکن خود را روشن کنید.
۴- تیک تاک را روی تلفن همراه خود نصب کنید و با آنچه در بالا آموزش دادیم، در آن یک اکانت بسازید.

اکنون می‌توانید سیم کارت خود را داخل گوشی بگذارید. فقط به یاد داشته باشید که اگر از تیک تاک خارج شوید و دوباره بخواهید به آن بازگردید با خطای no network connection مواجه خواهید شد. بنابراین هربار که بخواهید وارد تیک تاک شوید باید سیم کارت خود را از گوشی خارج کنید.

۲- استفاده از برنامه تیک تاک مود شده

یکی از روش های استفاده و نصب تیک تاک در ایران استفاده از نسخه های مود شده است در این نسخه ممنوعیت دسترسی در ایران برداشته شه است و می توانید فقط با تغییر ای پی دستگاه خود از این اپلیکیشن استفاده نمایید. با استفاده از این اپلیکیشن ها دیگر نیاز به خارج کردن سیم کارت نمی باشد.

بالا نیامدن تیک تاک

چرا تیک تاک بالا نمی آید؟

وارد شدن به نرم افزار تیک تاک همیشه آن گونه که انتظار داریم پیش نمی‌رود ممکن است به دلایل مختلفی نتوانید وارد تیک تاک شوید. در قسمت زیر به برخی از رایج‌ترین دلایل اینکه چرا تیک تاک بالا نمیاد و چرا تیک تاک کار نمی‌کند خواهیم پرداخت:

  • متصل نبودن به اینترنت حتی با وجود بودن علامت وای فای و اینترنت خط در بالای گوشی
  • منطبق نبودن IP‌ گوشی با تیک تاک. در این حالت IP را روی کشورهای دیگر مانند آمریکا تغییر دهید.
  • هنگ کردن برنامه تیک تک. در این خصوص تیک تاک را بسته و چند دقیقه بعد مجددا تلاش کنید.
  • به هم ریختن تنظیمات داخلی خود گوشی. گوشی را روی حالت هواپیما بگذارید و چند دقیقه بعد بردارید.
  • آپدیت نبودن برنامه تیک تاک و استفاده از نسخه قدیمی تیک تاک
  • قدیمی بودن سیستم عامل گوشی
  • پر بودن حافظه گوشی برای باز شدن برنامه

اگر در مورد ip اطلاعاتی ندارید مقاله ip چیست را بخوانید.

در بخش‌های بالا سعی کردیم به کلیه مسائل و سوالاتی در خصوص برنامه تیک تاک چیست، چگونه تیک تاک را راه اندازی کنیم و چگونه تیک نصب کنیم پرداختیم. این مقاله توسط تیم ایران هاست ( خدمات ثبت دامنه ir و com. و هاست ) تولید شده است. اگر شما نیز نکته ای در این خصوص می دانید با ما در میان بگذارید.

 
 

سوالات متداول

چرا تیک تاک ارور نت نداشتن می‌ دهد؟

گاهی ممکن است اینترنت شما مشکلی نداشته باشد اما همچنان مشکلی در وصل شدن به اکانت تیک تاک خود دارید. ممکن است از خود بپرسید چرا تیک تاک میگوید نت وصل نیست؟

کاربران ایرانی همواره با ورود به تیک تاک مشکل دارند و نمی‌توانند با نت خط به تیک تاک وارد شوند. به همین دلیل همواره ممکن است با ارور مشکل نت مواجه شوند. با تحریم بودن ایران در خصوص استفاده از اپلیکیشن تیک تاک ممکن است برخی از ترفندهای بالا در حل مشکل وصل شدن به تیک تاک برای شما موثر باشد.

چرا نمیتوانم در تیک تاک ثبت نام کنم؟

از آن جایی که تیک تاک در برخی از کشورها مانند ایران تحریم است، ممکن است در نصب و راه اندازی این اپلیکیشن با مشکلاتی مواجه شوید و از خود بپرسید چرا نمیتوانم در تیک تاک ثبت نام کنم؟ تحریم بودن ایران باعث می شود که گاهی اوقات تیک تاک با فیلترشکن هم باز نشود.

کاربران ایرانی برای رفع این مشکل می‌توانند اقدامات زیر را در این خصوص انجام دهند:

• گوشی خود را خاموش کنید، سیمکارت خود را درآورید سپس مجددا گوشی خود را روشن کنید. با ذکر این نکته متوجه می‌شوید که با اینترنت خط نمی‌توانید در ایران به تیک تاک وارد شوید و باید به وای فای متصل شوید.
• فیلتر شکن را روشن کرده، به وای فای وصل شوید و سپس تیک تاک را باز کنید.
• با نبودن سیمکارت روی گوشی خود و متصل شدن به وای فای می‌توانید به تیک تاک وارد شوید.

این مقاله توسط تیم ایران هاست ( ارائه دهنده خدمات هاست از جمله هاست سی پنل ایران ) تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا