عمومی

معرفی ۱۰ روش تبلیغات اینترنتی ( نحوه تبلیغات در اینترنت چگونه است؟ )

وقتی مردم جهان تا این اندازه از اینترنت برای خرید کردن استفاده می‌کنند، یعنی این فضا به شدت برای تبلیغات مناسب است. دیگر هیچ کسب و کاری قادر به نادیده گرفتن قدرت اینترنت برای معرفی گسترده محصول یا خدمتش نیست.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

تبلیغ در اینترنت روش‌های متنوع و بسیار زیادی دارد. همین تنوع می‌تواند شما را در زمان انتخاب نحوه تبلیغات در اینترنت کمی سردرگم بکند. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب روش تبلیغات اینترنتی خود از دانش یک دیجیتال مارکتر استفاده کنید. کسی که روش‌های تبلیغات اینترنتی را خوب بداند و به کمپین‌های دیجیتال تسلط کافی داشته باشد.

این مطلب قرار است در ادامه ۱۰ تکنیک از روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی را آموزش دهد که خواندن آن شما را بیش از پیش با فضای تبلیغات اینترنتی و روش‌های انجام این کار آشنا خواهد کرد.

بهترین روش برای تبلیغ در اینترنت کدام است؟

 

 

این سوال هرگز پاسخ مشخصی ندارد. بهترین روش برای تبلیغ اینترنتی، روشی است که با شرایط مالی، نوع بیزینس، استراتژی بازاریابی، پرسونای مخاطب، نیازهای فعلی و آتی بیزینس، هدف شما از تبلیغ، عملکرد رقبا، فرهنگ جامعه و تجربه‌های پیشین شما از تبلیغ، به اندازه کافی هماهنگ باشد. این شاخص‌ها فقط بخشی از مواردی است که باید پیش از تبلیغ اینترنتی مورد ارزیابی واقع شوند. سپس در مورد شیوه تبلیغ تصمیم گیری شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ کدام از روش‌های معرفی شده به تنهایی موثر عمل نمی‌کنند. بسیاری از تکنیک‌های تبلیغ در اینترنت مکمل هم بوده و باید موازی انجام شوند.

ضمن آن‌که میزان اثر بخشی آن‌ها باید مرتب و به موقع رصد و ارزیابی شود. برخی از روش‌ها طولانی مدت جواب مثبت می‌دهند و برخی حتی در نخسین مرتبه اجرا، غلط عمل می‌کنند. به دانش و تجربه دیجیتال مارکترها در این زمینه اعتماد کنید و کار تبلیغات اینترنتی خود را به کاردان آن بسپارید. در ادامه این مقاله گروه تحریریه ایران هاست ( ارائه دهنده خدمات خرید سرور ابری ) در مورد انواع روش های تبلیغاتی توضیح خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید: گوگل ادسنس چیست

 

روش‌های تبلیغات اینترنتی

۱- بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO

 

سئو شاه‌ راه مسیرهای تبلیغات اینترنتی است. بهترین کار این است که سایت خود را برای موتورهای جستجوی جهان بهینه کنید.

دلیل اهمیت سئو این است که امروزه بیشترین کاربران اینترنتی برای پیدا کردن محصول یا خدمات مورد نظر خود از گوگل استفاده می‌کنند. یعنی افراد از کلید واژه‌های مرتبط با کسب و کار شما برای جستجو استفاده می‌کنند. حالا اگر شما با بهینه سازی سایت خود بتوانید در رتبه بندی گوگل در جایگاه‌های بالاتری در گوگل قرار بگیرید، یعنی فرصت بیشتری برای دیده شدن دارید.

کاربران اینترنت دنبال دسترسی سریع‌تر به نیازهای خود هستند. بنابراین سایت‌هایی که با تکنیک‌های سئو در جایگاه‌های بالاتر قرار گرفته باشند را کلیک می‌کنند. این یعنی سایت شما راحت‌تر در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد و شما فروش بالاتری خواهید داشت.

توضیح این‌که سئو چطور انجام می‌شود در حوصله این مطلب نیست. چون این فرآیند بسیار جدی و تخصصی است. اما این نکته را به یاد داشته باشید که بزرگ‌ترین گام برای سئو کردن شامل قرار دادن کلمات کلیدی هدف در محتوای نوشته شده در سایت شما است.

به جز این برای تبلیغات اینترنتی به روش سئو باید به تکنیک‌های نظیر: بهینه‌سازی سرعت صفحه، بالا بردن سرعت بارگیری وب‌سایت و اطمینان از بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کنید. این‌ها استراتژی‌هایی است که رتبه‌بندی سایت شما را افزایش می‌دهند. چون گوگل تشخیص می‌دهد که این موارد تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند.

 

 

۲- تبلیغات کلیکی

 

 

کمپین تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک یا Pay Per Click روش دیگری در تبلیغات اینترنتی است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع که تبلیغات کلیکی چیست می توانید به مقالات دیگر ما مراجعه نمایید. هدف این شیوه تبلیغاتی انجام کاری شبیه به سئو است. اما آمدن سایت به رتبه‌های خیلی بالا به صورت کاملاً موقت و غیر رایگان انجام می‌شود.

در این شیوه شما مبلغی را به گوگل پرداخت می‌کنید تا سایت شما را با سرچ کلید واژه‌های خاصی در بالاترین رتبه یا لینک ۱ تا ۵ قرار دهد. اما بعد از تمام شدن شارژ حساب گوگل، سایت شما دوباره به رتبه قبلی خود باز می‌گردد. اما تا آن زمان ورودی خوبی گرفته‌اید و توانسته‌اید تا حدی سایت خود را به مخاطب بشناسانید.

برای این کمپین تبلیغاتی باید یک حساب کاربری در Google Ads بسازید. در آن حساب، می‌توانید برای کلمات کلیدی که می‌خواهید با تبلیغات خود هدف قرار دهید، پیشنهاد قیمت بدهید. سپس باید لندینگ پیج‌هایی را که برای تبلیغات نیاز دارید، ایجاد کنید. این صفحات که به آن‌ها صفحات فرود گفته می‌شود جایی است که کاربران با کلیک بر روی تبلیغ شما به آنها هدایت می‌شوند. هر زمان که یکی از کلیدواژه‌های انتخابی شما جستجو شود، Google Ads بالاترین قیمت پیشنهادی را برای آن کلمه کلیدی نشان می‌دهد.

بهترین تبلیغات کلیکی در گوگل ادز این است که شما فقط زمانی باید هزینه تبلیغات خود را بپردازید که روی آنها کلیک شود!

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات نیتیو چیست؟

 

۳- استفاده جدی از سوشال مدیا

 

برای موثرترین تبلیغات اینترنتی باید جایی باشید که مردم بیشترین زمان خود را در آن صرف می‌کنند. آنجا سوشال مدیا یا فضاهای دیجیتالی است.
کاربران اینترنت به طور متوسط یک سوم از زمان حضور خود در اینترنت را صرف گشت زنی در رسانه‌های دیجیتالی می‌کنند.
از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی در سوشال مدیا می‌توان به تبلیغات بنری در صفحات پربازدید یا پست‌های حمایتی نام برد.

۴- استفاده از محتوای جذاب

در حالی که برای تبلیغات بنری و پست‌های رسانه‌های اجتماعی باید پول پرداخت کنید، گاهی اوقات بهتر است از یک رویکرد بازاریابی درونگرا استفاده کنید؛ یعنی اجازه دهید کاربران به سراغ شما بیایند.

بازاریابی محتوا. شیوه‌ایست که اکنون در مورد آن حرف می‌زنیم. بازاریابی محتوا شامل ایجاد مطالب قانع کننده و اطلاعاتی است که در قالب پست‌های وبلاگی، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها به کاربران مایل به تماشا یا خواندن ارائه می‌شود.

وقتی محتوایی را روی سایت خود بارگذاری می‌کنید که با کلمات مربوط به حوزه صنعت شما بهینه شده است، کاربران بعد از جستجو به سایت شما هدایت می‎شوند. اگر این محتوا ارزشمند بوده و چالش مخاطب را برطرف کرده و به سوال‌های او پاسخ مناسب بدهد، به تدریج کاربر قانع می‌شود که سایت شما مفید و کار شما درست است.

 

 

۵- هدف قرار دادن مخاطب اصلی بیزینس

سئو، بازاریابی محتوایی، تبلیغات بنری و فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی همه روش‌های خوبی از نحوه تبلیغات در اینترنت هستند که باید آن‌ها را انجام دهید.

اما قبل از همه این‌ها خوب است مخاطب اصلی بیزینس خود را بشناسید. شما باید تصور روشنی از نوع افرادی داشته باشید که پایگاه مشتریان شما را تشکیل می‌دهند، از جمعیت شناسی گرفته تا موقعیت جغرافیایی.

در بسیاری از موارد، می‌توانید آن افراد را با تبلیغات آنلاین خود هدف قرار دهید و آن را محدود به مخاطبانی کنید که با توضیحات دلخواه شما مطابقت دارد.

این موضوع اغلب در مورد تبلیغات PPC و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مهم‌تر است. برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانید با استفاده از آنها افراد را در گروه مخاطبان خود قرار دهید یا آن‌ها را حذف کنید شامل موارد زیر می‌شود:

• سن
• جنسیت
• میزان تحصیلات
• طبقه اجتماعی
• و …

هنگامی که تبلیغات خود را به مخاطبان مورد نظر محدود می‌کنید، از هدر دادن منابع بازاریابی برای کاربران نامربوط جلوگیری می‌شود.

۶- تبلیغات بنری کنید

 

یکی از روش‌های قدیمی اما موثر برای تبلیغ در اینترنت، تبلیغات بنری است. در این روش باید بنر سایت یا محصولات خود را در سایت‌های بسیار پربازدید قرار دهید.

برای این کار حتماً از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. این افراد به خوبی می‌دانند که سایت‌های پرمخاطب که بازدید روزانه آن‌ها زیاد است، کدام سایت‌ها هستند.

نکته مهم در خصوص این شیوه تبلیغ در اینترنت این است که جایگاه یا محلی که بنر تبلیغاتی شما در آن قرار می‌گیرد، بسیار مهم است. یعنی سایت‌های میزبان بنر برای هر جایگاه بنری روی سایت خود قیمت خاص و متفاوتی را عرضه می‌کنند. این موضوع به تجربه مدیران این سایت‌ها در نحوه رفتار مخاطب بستگی دارد. آن‌ها می‌دانند مخاطبانشان بیشتر به چه نقاطی توجه دارند؟ روی چه مدل بنرهایی بیشتر کلیک می‌کنند؟ بنرهای چه رنگی با چه ویژگی‌های بصری موثرتر هستند و …

تبلیغات بنری را جدی بگیرید که یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی زود بازده است.

۷- رپورتاژ آگهی بروید

رپورتاژ آگهی به محتوایی گفته می‌شود که یک متخصص حوزه یا خبرنگار صنعت شما، در مورد بیزینس، محصول یا خدمات شما نوشته باشد. این محتوا تحلیلی و بی طرف بوده و اغلب در خصوص مزایای یک کانسپت سخن می‌گوید. رپورتاژ آگهی باید در سایتی به جز سایت خود شما نشر داده شود. اغلب دیجیتال مارکترها سایت‌های خبری پربازدید یا مجله‌های آنلاین حوزه صنعت را پیشنهاد می‌کنند. شما باید هزینه خلق این رپورتاژ و نشر آن در سایت مورد نظر را بپردازید.

این محتوا توسط مخاطب شما در یک سایت معتبر خوانده شده و او را ترغیب می‌کند تا با شما و کارتان بیشتر آشنا شود. در رپورتاژ آگهی باید لینک سایت شما نیز وجود داشته باشد تا کاربر را به صفحه مورد نظر، هدایت کند.

۸- اینفلوئنسر مارکتینگ

افرادی که در شبکه‌های اجتماعی معروف و محبوب بوده و با ارائه محتوای کاربردی قادر به اثر گذاری روی مخاطب هستند را اینفلوئنسر می‌گویند. این افراد تعداد زیادی دنبال کننده جدی دارند؛ بنابراین اگر از محصول یا خدماتی در صفحات خود سخن بگویند، خیلی زود مخاطبان خود را مجاب به خرید کردن می‌کنند.

این روش یکی از کاربردی‌ترین و زود بازده‌ترین شیوه‌های تبلیغات در اینترنت است.

قیمت هر مدل تبلیغ برای هر اینفلوئنسر متفاوت بوده و نرخ مشخصی ندارد. باید با اینفلوئنسرهای مختلف ارتباط برقرار کنید. نرخ تبلیغ هرکدام را سوال کنید و تاریخ تبلیغات خود را در برنامه کاری آن‌ها رزرو کنید. اینفلوئنسر بر اساس قراردادی که با او دارید در تاریخ مشخص شده تبلیغ محصول یا خدمت شما را در صفحه مجازی خود انجام خواهد داد.

۹- روی بازخورد مشتریان در سایت سرمایه گذاری کنید

بسیاری از افراد پیش از خرید یک محصول حتماً نظرات مشتریان پیشین را در مورد آن می‌خوانند. چه بسا این آخرین و مهم‌ترین نقطه تصمیم‌گیری برای افراد باشد. اما معمولاً مشتریان بعد از خرید کردن تمایل چندانی برای بازگشت به سایت مبدا و ارائه نظرات خود ندارد.

باید روی ترغیب افراد به کامنت گذاری در سایت سرمایه‌گذاری کنید. یعنی با انواع روش‌ها مثل ارسال پیامک، ایمیل، تماس تلفنی و حتی ارسال گیفت از آن‌ها بخواهید به سایت برگشته و نظر شخصی خود را بنویسند.

اجرای این نحوه تبلیغات در اینترنت کمی زمان‌بر است. اما اثر بسیار زیادی روی نظر مخاطب جدید دارد. این شیوه درست مانند تبلیغ دهان به دهان عمل می‌کند که در بین شیوه‌های تبلیغات سنتی، یکی از بهترین‌هاست.

این نکته مهم در خصوص دریافت بازخورد را در نظر داشته باشید که اصلاً لزومی ندارد فقط نظرات مثبت را نشر دهید. از نظرات منفی هم استقبال کنید و خیلی روشن و درست به آن‌ها پاسخ دهید. به این ترتیب این اعتماد را مخاطب خود ایجاد می‌کنید که انتقاد پذیرید، راستگو هستید و نیازی به پنهان کردن عقاید منفی ندارید.

۱۰- تبلیغات بومی یا Native Advertising کنید

این نوع تبلیغات پولی به گونه ای در وب سایت قرار داده می‌شود که با تصاویر و عملکرد آن سایت کاملاً ترکیب می‌شود. به همین دلیل به این نوع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بومی گفته می‌شود.

اگر محتوای خود را در یک وب سایت تبلیغ می‌کنید، سایت میزبان باید کانسپت یکسان و بومی داشته باشد. مثلاً اگر حوزه کاری شما مبلمان است، در سایتی تبلیغ کنید که در زمینه دکوراسیون فعالیت دارد. یا اگر یک سالن زیبایی دارید، باید با سایت‌هایی همکاری کنید که در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی کار می‌کنند.

این محتوا توسط تیم ایران هاست تهیه شده است. امیدواریم اطلاعات کافی را از این محتوا بدست آورده باشید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا