شبکه های اجتماعیکسب و کار

برنامه پینترست چیست؟ ( نحوه استفاده از سایت پینترست pinterest )

پینترست یک شبکه اجتماعی تصویری است که می توان از آن برای تقویت کسب و کار خود استفاده کنید. روش کار با پلتفرم برنامه پینترست چگونه است؟ چگونه می‌توان از طریق این شبکه اجتماعی بیزینس خود را مدیریت کرد؟ چنانچه تمایل دارید با این با این شبکه اجتماعی قدرتمند آشنا شوید و در مورد برنامه پینترست چیست؟ بیشتر بدانید، ما را تا پایان این پست همراهی کنید تا به شما بگوییم چگونه می‌توانید در این پلتفرم کاربردی برای خود یک پروفایل تجاری بسازید؟

نرم افزار پینترست چیست؟

پینترست یکی دیگر از شبکه های اجتماعی و پلتفرمی برای به نمایش گذاشتن تصاویر است. پینترست یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد است که طراحی آن تحت قالب وب‌سایت و برنامه موبایل صورت گرفته و امکان اشتراک‌گذاری عکس، فیلم یا مطالب متنوع را با محتوای عالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم دارای یک موتور جستجوگر کامل و کاربردی است که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و حدود ۶۰% آنها خانم‌ها هستند.

شبکه اجتماعی پینترست می‌تواند این امکان را برای کاربران فراهم کند تا تصاویر یا ویدئوهای موردعلاقه خود را در یک فضای مجزا به نام تخته یا Board که کلکسیونی از پین‌های مرتبط است، به اشتراک بگذارند، در واقع این پین‌ها از وب‌سایت‌های مختلفی جمع‌آوری می‌شود و کمتر اتفاق می‌افتد که کاربری بخواهد در این پلتفرم عکس متعلق به خود را برای کاربران دیگر به اشتراک‌گذاری نماید.

با این‌وجود چنانچه پست شما فاقد تصویر یا ویدئو باشد، در پینترست نمی‌توانید آن را برای دیگر کاربران اشتراک‌گذاری کنید، از طرفی اگر مطلب جذابی در اینترنت پیدا کردید و تمایل داشتید در پینترست آن را پین کنید، باید این مطلب با تصویر آن پین شود و همچنین کاربران هم برای خواندن آن لازم است بر روی عکس یا لینک مربوطه کلیک کنند تا به صفحه اصلی منتقل شوند.در ادامه این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی پرسرعت ترین هاست سی پنل ایران ) بیشتر با این اپلیکیشن جذاب و کاربردهای آن اشنا خواهید شد.

pinterest چیست

سایت پینترست چیست؟

این نرم افزار محبوب که این روزها مانند معجزه ای برای طراحان و علاقه مندان به عکاسی ظهور کرده علاوه بر اپلیکیشن دارای سایت نیز می باشد که امکانات بی نظیری نیز در آن وجود دارد. برای استفاده از سایت پینترست می توانید به ادرس https://www.pinterest.com/ مراجعه نمایید. در استفاده از این سایت امکاناتی از جمله پین کردن محتواهای مورد علاقه تان، اشتراک گذاری محتوای مورد پسند در فیسبوک – توئیتر و حتی ایمیل وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت توییتر

 

تاریخچه پینترست

سازنده پینترست کیست؟ در سال ۲۰۰۹ برنامه‌نویسی و ساخت شبکه اجتماعی پینترست به‌وسیله بن زیلبرمن (Ben Silberman) شروع شد و در سال ۲۰۱۰ بود که نسخه بتای آن بر روی بستر وب در دسترس مردم قرار گرفت. در تابستان ۲۰۱۱ نیز مجله تایم در مقاله‌ای با عنوان “۵۰ وب‌سایت برتر سال ۲۰۱۱” نام پینترست را قرار داد تا به کاربران فضای مجازی این شبکه قدرتمند و کاربردی را معرفی نمود.

در سال ۲۰۱۱ پینترست توانست با بیش از ۱۱ میلیون بازدید در هفته، جزو “۱۰ شبکه اجتماعی برتر دنیا” قرار گیرد و در حال حاضر نیز خدمات خود را بر روی وب‌سایت برای استفاده در کامپیوتر، تبلت و موبایل به مخاطبان ارائه می‌دهد و اپلیکیشن‌های این شبکه اجتماعی مدت‌هاست که در دسترس کاربران اندروید و آی‌اواس قرار دارند.

 

بیشتر بخوانید: نصب واتساپ بیزینس

 

ویژگی‌های بارز اپلیکیشن پینترست چیست؟

کاربرانی که تمایل دارند در این شبکه اجتماعی یک کسب‌وکار خاص راه‌اندازی نمایند، لازم است در کنار چگونگی طرز کار با پینترست ، به ویژگی‌های این پلتفرم هم توجه کنند.

در این‌خصوص ویژگی‌های وب سایت پینترست عبارت است از:

کاربری آسان: باتوجه‌به اینکه فرایند نصب و عضو شدن در این شبکه اجتماعی کار پیچیده‌ای نیست، هر کاربری می‌تواند با آن کار کند.

قابلیت آنالیز کاربر در پروفایل پینترست: این ویژگی می‌تواند به کاربران کمک نماید، چرا که آنالیز pinterest به صاحبان کسب‌وکارهای مختلف اجازه می‌دهد تا بتوانند مواردی مانند تعداد پینرها و پین‌های جمع‌آوری‌شده از صفحات وب‌سایت خود را بررسی کنند و ایمپرشن کل کاربران، میزان دسترسی و میزان ترافیک سایت را نیز به آنها نشان می‌دهد.

راحتی در جستجو و پیدا کردن موضوعات جدید: با سرچ در پینترست می توانید به هزار ایده جذاب برسید. استفاده از سرچ pinterest بسیار راحت است و در کنار نتایج مورد نظر شما هزار نتیجه مشابه را نیز به شما نشان می دهد.

قابلیت تنظیم کردن یک پین به عنوان Call to Action: بیزینس ها به راحتی می توانند پین مورد نظر خود را به یک لینک برای اتثال به صفحه مورد نظر خود تنظیم کنند و کاربر را به سایت خود هدایت کنند.

ویژگی های پینترست

دانلود نرم افزار پینترست برای کامپیوتر و گوشی

شما می توانید پینترست وب را بر روی مرورگر خود باز کنید. همچنین برای دانلود آن برای کامپیوتر خود بر اساس سیستم عامل روی این لینک کلیک کنید و برای نصب اپلیکیشن پینترست بر روی این لینک کلیک کنید.

آموزش پینترست

کاربران پینترست قبل از فراگیری نحوه کار با پینترست لازم است در مورد واژگان مخصوص pinterest آشنایی پیدا کنند:

پین (Pin)

برای اشتراک‌گذاری هر عکس یا ویدئویی در پینترست به کار می‌رود یا هر تصویر یا ویدئویی که کاربری آن را برای ذخیره در پینترست انتخاب می‌کنند. برای کسب‌وکارها مهم‌تر از تصویر، لینک آن است و هر لینک می‌تواند پین شما را به منبع اصلی برگرداند و منبع خوبی هم برای ارجاع به سایت باشد.

ری پین (Repin)

چنانچه بخواهید پین‌های کاربران دیگر را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید، استفاده می‌شود.

برد (Board)

فضایی است که پین‌های مرتبط با هم در آن قرار می‌گیرند و شبیه تخته‌ای است که می‌توانید بر روی آن عکس‌های متنوع بچسبانید. کاربران همچنین برای سازماندهی پین‌های خود، معمولاً آنها را در مجموعه‌هایی به نام برد یا تخته مرتب می‌کنند. در یک کسب‌وکار از طریق بردها کاربران می‌توانند کل حساب این مجموعه یا فقط بردهای خاصی را که بیشتر به آنها علاقه‌مند هستند، دنبال کنند.

 

آموزش پینترست

لنز (Lens)

این قابلیت که در اپلیکیشن موبایل به شکل آیکون دوربین مشخص شده، به کاربر امکان می‌دهد که از هر چیزی عکس بگیرد و در مقابل پینترست هم به او پین‌های مشابه کاربران دیگر را نشان می‌دهد. این گزینه مناسب سرچ عکس در پینترست نیز می باشد.

 

بیشتر بخوانید: linkedin چیست

 

فید (Feed)

مجموعه‌ای از محتواها، لینک‌ها و همچنین کاربرانی است که یک پینر خاص را دنبال می‌کنند.

کامنت (Comment)

اگر در پینترست پین کاربری برایتان جالب بود، می‌توانید برای تعامل با او، بر روی پین کاربر کامنت بگذارید، آن هم به‌صورت نوشتاری.

یکی از فضاهایی که می توانید کامنت مارکتینگ انجام دهید، پینترست است. کامنت مارکتینگ چیست را مطالعه کنید و برای هر چه بیشتر دیده شدن در فضای مجازی از اصول آن پیروی کنید.

لایک (Like)

اگر بخواهید بودن اشتراک‌گذاری علاقه‌مندی خود را از پین کاربری مشخص کنید، می‌توانید آن را با لایک نشان دهید.

تاپیک (Topics)

در این زبانه لیستی از تصاویر را مشاهده می‌کنید، که بر اساس علاقه شما پیشنهاد می‌شوند.

خرید هاست وردپرس

 

نحوه استوری گذاشتن در پینترست

در این اپلیکیشن نیز مانند اینستاگرام قابلیتی مانند استوری وجود دارد. برای ایجاد یک استوری در این اپلیکیشن کافی است. از گزینه creat  اقدام کنید و بر روی creat idea pin بزنید.  سپس ویدئو کوتاه یا تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید و بارگذاری نمایید.

 

بعد از بارگذاری از شما اطلاعات از جمله نام ایده – توضیحات مربوطه – لینک و… را می خواهد که بسته به نیاز خود می توانید آن را تکمیل نمایید.

 

چرا باید در پینترست پروفایل تجاری داشته باشیم؟

فارغ از این که عده زیادی از مخاطبان این برنامه از این پلتفرم برای تماشای عکس و گرفتن ایده استفاده می‌کنند، اما این فضا به شدت برای بیزینس‌ها مفید است. هر کسب و کاری که دارید در این جامعه دیجیتالی یک پروفایل تجاری درست کنید. چون :

  • مشتریان شما پینترست را دوست دارند. پس شما هم باید آنجایی باشید که آن‌ها دوست داشته و در آن حضور دارند.
  • به خاطر سادگی کار با پینترست، سفر مشتری از سمت آشنایی با محصول تا خرید آن مسیر کوتاه‌تری دارد.
  • pinterest به راحتی می‌تواند قدرت برند شما را افزایش دهد و آن را به مردم بیشتری بشناساند.
  • هزینه تبلیغات در این سوشال مدیای پر مخاطب به نسبت سایر پلتفرم‌های محبوب حال حاضر کمتر است.

این‌ها فقط بخشی از دلایلی است که به خاطر آن‌ها به شما توصیه می‌کنیم از پینترنست برای مقاصد تجاری و معرفی برند خود به مخاطب استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت مغازه در گوگل مپ

چگونه در پینترست پروفایل تجاری درست کنیم؟

اگر تصمیم دارید از این پلتفرم برای کسب‌وکار خود استفاده نمایید، باید یک حساب کاربری شخصی داشته باشید. دراین‌خصوص مراحل ساخت پروفایل تجاری در پینترست را به‌صورت زیر انجام دهید:

مرحله اول ایجاد حساب کاربری تجاری در پینترست:

برای این کار به صفحه تجاری پینترست به این آدرس رفته، روی گزینه Join as a business کلیک کرده و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در قسمت دسته‌بندی مشاغل هم شغل خود را انتخاب و پس از مرور شرایط خاص و Privacy policy روی دکمه Create account کلیک کنید.

ساخت حساب بیزینس در پینترست

مرحله دوم تکمیل کردن پروفایل در پینترست:

اکنون چهارچوب حساب کاربری پینترست شما ایجاد شده، برای اینکه برندتان معتبر به نظر برسد، باید جزئیات پروفایل خود را کامل کنید، پس به حساب کاربری جدید خود رفته و روی نماد نمایه در سمت راست بالای صفحه، بر روی دکمه تنظیمات یا setting کلیک کنید. برای بارگذاری عکس نمایه نیز به قسمت نمایه بروید و سپس بخش About you را هم تکمیل کنید، در آخر هم موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را مشخص کرده و روی دکمه Save settings بزنید.

پروفای بیزینسی پینترست

مرحله سوم تأیید وب‌سایت خود:

این مرحله اجازه می‌دهد تا متوجه شوید از وب‌سایت شما چه کاربرانی پین می‌شوند، به‌علاوه نماد شما را از وب‌سایتتان به هر پین ساخته شده، اضافه می‌کند. تأیید وب‌سایت شما موجب افزایش رتبه پین در نتایج جستجو هم می‌شود. به قسمت تأیید وب‌سایت در بخش تنظیمات رفته و روی آن کلیک کنید. متن html صفحه فهرست وب‌سایت خود را کپی نموده و دکمه Finish را بزنید. برای بررسی اینکه آیا وب‌سایت شما تأیید شده یا خیر؟ می‌توانید لینک مربوطه را از سایت خود امتحان کنید.

تایید سایت در پینترست

مرحله چهارم ایجاد Boards در پینترست:

با آماده‌شدن حساب کاربری، شما باید سازماندهی و اشتراک‌گذاری محتواهایتان را شروع کنید؛ بنابراین در پروفایل پینترست خود روی گزینه Boards و سپس روی نشانه + کلیک کنید تا یک برد جدید ایجاد شود. برای برد خود یک نام توصیفی وارد کرده و مجدد به گزینه برد برگردید و روی نام صفحه جدید خود کلیک کنید، سپس بر روی علامتی که به شکل مداد است کلیک کرده و جزئیات بیشتر را وارد کنید. اطلاعات را کامل و یک دسته‌بندی مناسب را برای آن در نظر بگیرید. سپس پین را در برد خود ذخیره کنید.

ساخت برد در پینترست

مرحله پنجم شروع پین کردن با کاربران:

بعد از تنظیم بردهای خود، باید برخی از پین‌ها را اضافه کنید. برای این کار روی دکمه Browser مناسب که را برای مرورگر موردنظر خود نصب کنید. اگر می‌خواهید از وب‌سایت خود تصویری را پین کنید، در نوار مرورگر روی پینترست کلیک کنید و عکس مربوطه را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید و روی دکمه ذخیره بزنید. اگر لازم بود توضیحی را ویرایش یا اضافه نمایید و در انتها یک برد برای ذخیره پین خود در نظر بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: نصب تیک تاک در ایران

چگونه اکانت پینترست را بیزینسی کنیم؟

اگر می خواهید اکانت پینترست را بیزینسی کنید لازم است مراحل زیر را طی کنید :

۱) ابتدا در صفحه خانه بر روی تصویر اکانت کلیک کنید.

۲) با باز شدن منو بر روی convert to business کلیک کنید.

۳) بر روی upgrade در صفحه باز شده کلیک کنید.

۴) اطلاعات خواسته شده را در فرم زیر وارد کنید. اولین قسمت به حوزه ی فعالیت شما اشاره می کند و قسمت دوم از شما می خواهد بگویید هدفتان از فعالیت در پینترست چیست؟

۵) قسمت بعدی از شما می پرسد که ایا علاقه مند به ایجاد تبلیغات در پینترست هستید؟

۶) در این مرحله از شما می خواهد انتخاب کنید که از کدام مرحله می خواهید شروع کنید.

۷) در مرحله اخر از شما می خواهد نام بیزینس و توضیحات مربوط به آن را درج کنید.

۱۰) بعد از ذخیره تغییرات اکانت شخصی شما به یک اکانت بیزینسی تبدیل شده است.

تفاوت پینترست با اینستاگرام

  • در پینترست محدودیتی برای سایز و اندازه عکس ها وجود ندارد و می توانید هر عکس مربعی یا مستطیلی را با کیفیت بالا بارگذاری کنید.
  • این امکان وجود دارد که در هر پینی به سایت دلخواه لینک دهید و در واقع بک لینکی رایگان بگیرید.
  • در پینترست بدون هزینه می توانید محصول و خدمات خود را تبلیغ کنید.
  • محتوای موردنظر را می توانید هم در دیوایس خود و هم میستقیم از اینترنت پین کنید.

سخن پایانی

ما در این پست تلاش کردیم بگوییم که pinterest چیست و چگونه در ان فعالیت داشته باشید. مهم نیست در کدام زمینه مشغول به فعالیت هستید، همین که بتوانید حساب کاربری تجاری خود را در این پلتفرم راه‌اندازی نمایید، افراد زیادی هستند که شما و کسب‌وکارتان را دنبال کنند؛ چراکه پینترست جاییست برای دیدن شدن بهتر بیزینس شما. در انتها برایمان بنویسید چقدر در مورد این پلتفرم می‌دانید و آیا از این ویژگی پینترست استفاده نموده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا